خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/16 - 10:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی:

هم‌افزایی تهران و قاهره در معادلات منطقه‌ای اثرگذار خواهد بود/ مشکلی برای بهبود روابط دوجانبه وجود ندارد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به برقراری روابط ایران و مصر نگران هستند زیرا به خوبی می دانند هم افزایی تهران، ریاض و قاهره می تواند معادلات منطقه ای را تغییر دهد.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر اهمیت توسعه روابط تهران و قاهره، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر تقویت روابط با کشورهای اسلامی بوده و در این میان مصر یکی از کشورهای مهم جهان اسلامی بشمار می رود که در موارد مختلفی ایفاگر نقش های اثرگذار در معادلات منطقه ای بوده است.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مصری ها از دیرباز یکی از مراکز مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی محسوب میشدند؛ هر چند در مقاطعی بخاطر تصمیمات اشتباه برخی مقامات این کشور همگرایی با اسرائیلی داشته اند.



وی با تاکید بر اینکه مشکل جدی برای بهبود و توسعه روابط میان ایران و مصر وجود ندارد، ادامه داد: بدون شک تقویت جبهه مقاومت در مقابل بیگانگان از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و غیره دارای اهمیت بوده و بر این اساس برقراری مجدد روابط تهران و قاهره می تواند بر این امر اثر مثبت بگذارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه در سفر اخیر سلطان عمان به کشورمان موضوع تمایل برقراری روابط مصر با ایران مطرح شد که رهبر انقلاب نیز از میانجیگری مسقط استقبال کردند، افزود: موضوعی که موجب شد مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به آن ابراز نگرانی کنند زیرا به خوبی می دانند هم افزایی تهران، ریاض و قاهره می تواند معادلات منطقه ای را تغییر دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطابق اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان، دفاتر حافظ منافع در تهران و قاهره فعال هستند و کانال رسمی برای ارتباط مستقیم بین دو کشور وجود دارد لذا امیدواریم هر چه سریع تر شاهد به ثمر رسیدن نتایج اقدامات و گفتگوهای صورت گرفته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 362816
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم